הרב הראשי הגר"ד לאו: "אברך לא יכול ללמוד תורה על חשבון משפחתו"

    דוד לזר 2 Comment on הרב הראשי הגר"ד לאו: "אברך לא יכול ללמוד תורה על חשבון משפחתו"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר אמש בכינוס תורני כי אברך לא יכול ללמוד תורה על חשבון משפחתו. אני בעד "שבתי בבית ה' כל ימי חיי, אבל אדם מחויב למזונות, בעל חייב בכבודה של אשתו- לפני ומעבר לחובות, חייבים לפרנס את האישה והילדים גם אם אין מזון לאכול".

    הרב לאו הדגיש כי אברך שהתגרש וחויב במזונות לא יוכל לבקש הפחתת גובה המזונות בטענה כי מלגת הכולל שהוא מקבל אינה מספקת לתשלום מזונות בסכום שנקבע מראש. עליו לצאת לעבוד על מנת שיוכל לשלם את המזונות כפי שחויב. ואף אם קודם נישואיו סיכם שישב וילמד כאברך כולל בלא לעבוד, לאחר הגירושין זהו מצב חדש והסיכום שסוכם טרם הנישואין אינו רלוונטי עוד למצב זה. עוד הוסיף הרב כי מועצת הרבנות הראשית תתכנס בקרוב בכדי לדון האם לשנות את הגיל שעד אליו מחייבים אב במזונות הילדים.

    יצוין, כי הרב לאו דיבר במסגרת הכנס השנתי של מכון כת"ר, שעסק השנה בשמיטת כספים וחדלות פירעון. בהתאם לנושא, התקיים הכנס בסמוך לראש השנה ולסיום שנת השמיטה. הכנס עסק בשאלת יישום השמיטה בכלכלה המודרנית, וברלוונטיות שלה לשנת 2015.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כבוד הרב לאו, האם ידוע לכבודו כמה גרושים יש שהאשה העלילה עליהם עלילת שוא, ובמסגרת הנאמנות הגורפת הניתנת כיום למתלוננות, מאמינים להם ומחייבים את הבעל בסכומי עתק של מזונות, כשהבעל צריך לעבוד כמו חמור, ולפרנס את מי שהרסה לו את החיים, והוציאה עליו שם רע – כביכול עם "הוכחות" וכדומה…?
      ואם הוא יעז להתנגד – אז ישלחו אותו לבית הסוהר… כבודו רוצה להיות שותף לזה?

    2. 1

      מעניין בתורה שהוא לכאורה מייצג אמרו חז"ל אין התורה נקנית אל במי שמשחיר עצמו כעורב על ילדיו